субота, 9 грудня 2017 р.

У нашій школі з 25 листопада по 10 грудня 
проводиться Всеукраїнська акція 
«16 днів проти   насильства»
Проблема насилля над дітьми стосується кожного! 
Одним із видів насилля є булінг.

7 грудня у класу відбулись батьківські збори 
"Доброта виховується добротою", на яких 
розглядалась проблема шкільного булінгу.

Булінг це цькування однієї дитини іншою, агресивне переслідування. 

Чому починається булінг?

Основні ознаки булінга це:
·         Нерівність сил агресора і жертви;
·         Повторюваність насильства;
·         Гостра емоційна реакція жертви.
Найчастіше цькування відбувається в школах, де діти апатичні і розчаровані, а їхня потреба у визнанні та розумінні не задоволена. 
Жертви та булери
Жертвою цькування може стати абсолютно будь-яка дитина, не дивлячись на те, якою б сильною або здібною вона не була б. Однак найчастіше жертвами стають ті, хто найбільше виділяється (дивно одягнений, дивно поводиться, неохайний). Також потенційними жертвами можуть стати ті, хто швидко втрачає самоконтроль, легко піддається емоціям.
Булерами ж найчастіше стають ті, хто ростуть без заборон та авторитету батьків, але в той же час їм не вистачає уваги і поваги дорослих. У більшості таких дітей – яскраво виражені нарцисові риси характеру. Їм весь час доводиться самостверджуватися за рахунок інших людей, доводити власну перевагу. 
Основні види булінгу:

1. Вербальний (словесний) булінг - це словесне знущання або залякування за допомогою образливих слів, яке включає в себе постійні образи, погрози й неповажні коментарі про кого-небудь (про зовнішній вигляд, релігію, етнічну приналежність, інвалідність, особливості стилю одягу і т. п.). 
Характерні ознаки: діти, які зазнали проявів вербального булінгу, часто замикаються в собі, стають вередливими або мають проблеми з апетитом. Вони можуть розповісти вам про образливі слова, які хтось висловив на їхню адресу, і спитати, чи це правда.
​Що необхідно робити: по-перше, вчіть своїх дітей поваги. За допомогою власної моделі поведінки зміцнюйте їхню думку про те, що кожний заслуговує доброго ставлення, – дякуйте вчителям, хваліть друзів, проявляйте добре ставлення до працівників магазинів. Розвивайте самоповагу дітей і вчіть їх цінувати свої сильні сторони. Найкращий захист, який можуть запропонувати батьки, – це зміцнення почуття власної гідності й незалежності своєї дитини та її готовності вжити заходи в разі потреби. 

2. Фізичний боулінг – це фізичне залякування полягає в багаторазово повторюваних ударах, стусанах, підніжках, блокуванні, поштовхах і дотиках небажаним і неналежним чином.
·         Характерні ознаки: коли це відбувається, багато дітей не розповідають своїм батькам про інцидент, тому необхідно стежити за можливими попереджувальними сигналами й непрямими ознаками, такими як незрозумілі порізи, подряпини, удари, синці, відсутній або порваний одяг, часті скарги на головний біль і біль у животі. Якщо ви підозрюєте, що вашу дитину піддають фізичному насильству, почніть випадкову розмову – спитайте, як справи у школі, що відбувалось під час обіду чи на перерві, по дорозі додому. На основі відповідей з'ясуйте в дитини, чи вів хто-небудь себе образливо у ставленні до неї. Намагайтеся стримувати емоції. Підкресліть важливість відкритого, постійного зв'язку дитини з вами, вчителями або шкільним психологом. Існують закони про боротьбу із залякуванням і домаганнями, які передбачають оперативні коригувальні дії.
3. Соціальний боулінг - це соціальне залякування або булінг із застосуванням тактики ізоляції припускає, що когось навмисно не допускають до участі в роботі групи, гри, заняття спортом чи громадська діяльність.
·         Характерні ознаки: стежте за змінами настрою своєї дитини, її небажанням долучатись до товариства однолітків, і більшим, ніж зазвичайпрагненням до самотності. Дівчатка частіше, ніж хлопчики, відчувають соціальну ізоляцію, невербальне або емоційне залякування. Душевний біль від такого виду булінгу може бути таким же сильним, як від фізичного насильства, і тривати значно довше. Використовуйте вечірній час, щоби порозмовляти з дітьми про те, як пройшов їх день. Допомагайте їм у всьому шукати позитивні моменти, звертайте увагу на позитивні якості дітей і переконайтеся, що вони знають, що є люди, які їх люблять і завжди готові подбати про них. Зосередьтесь на розвитку їхніх талантів та інтересів до музики, мистецтва, спорту, читання й позашкільних заходів, щоб ваші діти могли будувати взаємини поза школою.
4. Кіберзалякування, кібербулінг у кіберпросторі полягає у звинуваченні когось з використанням образливих слів, брехні та неправдивих чуток за допомогою електронної пошти, текстових повідомлень і повідомлень у соціальних мережах. 
·         Характерні ознаки: стежте за тим, чи проводить ваша дитина більше часу в Інтернеті, спілкуючись у соціальних мережах, чи буває при цьому сумною та тривожною. Навіть якщо вона читає неприємні повідомлення на своєму комп'ютері, у телефоні або планшеті, це може бути її єдиним способом соціалізації. Також звертайте увагу, чи є в дитини проблеми зі сном, просить вона залишитись удома й не ходити до школи чи відмовляється від улюблених занять.
Що необхідно робити: повідомлення образливого характеру можуть поширюватись анонімно і швидко, що призводить до цілодобового кіберзалякування, тому спочатку встановіть домашні правила користування Інтернетом. Домовтеся з дитиною про тимчасові обмеження, що відповідають її віку. 
Правила, що допоможуть батькам підказувати дитині як жити в колективі
1.  Не віднімай чужого, але й своє не віддавай.
2.  Попросили — дай, намагаються відняти — за­хищайся.
3.  Не бийся без причини.
4.  Кличуть гратися — йди, не кличуть — запитай дозволу пограти разом, це не соромно.
5.  Грай чесно, не підводь своїх товаришів.
6.  Не дражни нікого, не канюч, не випрошуй ні­чого. Двічі ні в кого нічого не проси.
7.  Через бали не плач, будь гордим. З учителем через бали не сперечайся і на вчителя за це не обра­жайся. Намагайся все робити вчасно і думай про добрі результати, вони обов'язково в тебе будуть.
8.  Нікого не обмовляй.
9.  Намагайся бути акуратним.
10.  Частіше говори «давай дружити», «давай гра­ти», «давай разом підемо додому».
11.  Пам'ятай! Ти не кращий від усіх, ти не гірший від усіх! Ти — неповторний для самого себе, батьків, учителів, друзів!






Немає коментарів:

Дописати коментар